مرکزتخصصی دندانپزشکی امام خمینی(ره)

16938 بازدید چاپ

ما استانداردهای زیر را بررسی کرده و موارد زیر را در این دندانپزشکی مشاهده کردیم:

  • احترام به افرادی که از خدمات استفاده می کنند
  • مراقبت صحیح افرادی که از خدمات استفاده می کنند
  • امنیت افرادی که از خدمات استفاده می کنند
  • پاکیزگی و کنترل عفونت
  • مدیریت داروها و مواد پزشکی
  • حمایت کارکنان
  • الزامات مرتبط با کارکنان
  • ارزیابی و پایش کیفیت خدمات ارائه شده

خلاصه بررسی (مطالبی که مراجعین گفتند و مطالبی که ما متوجه شدیم):

  • یکی از این افراد گفت: من در اینجا درمانی عالی را دریافت کردم. یکی از دوستانم اینجا را به من معرفی کرد و من نیز اینجا را به دوستان دیگرم معرفی خواهم کرد. مسلما باز هم به اینجا مراجعه خواهم کرد.
  • مردم گفتند از درمان انجام شده راضی و خوشحال هستند و احساس امنیت می کنند
  • اینجا بسیار تمیز است. همه کارکنان خیلی مهربان و دوستانه رفتار می کنند
  • شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آموزش کارکنان به روز بوده و سیستمهایی برای ارزیابی اثربخشی این آموزش ها وجود دارد.

احترام به افرادی که از خدمات استفاده می کنند و مشارکت دادن آنها

درمان افراد باید توام با احترام گذاشتن بوده؛ در مورد درمانشان با آنها صحبت شده و در تصمیم گیری مشارکت داده می شوند (مصادیق):

  • درمانهای ممکن برای افرادی که از خدمات استفاده می کنند در دسترس بوده و به آنها حق انتخاب داده می شود.
  • راهنمایی برای بیماران به زبانهای مختلف تهیه شده و در دسترس آنان قرار دارد.
  • کارکنان اطمینان می یابند که در مورد گزینه های ممکن با بیمار صحبت شده و بیمار بطور کامل توجیه شده است.
  • بیماران اذعان دارند درمان بطور کامل برای آنها شرح داده شده است. تمامی گزینه های ممکن برای آنها شرح داده شده و به سمت انتخاب گرانترین درمان تشویق نشده اند.
  • ساختار قیمت گزاری واضحی وجود دارد و لیست قیمتها هم به روی بردها نصب شده و در دسترس بیماران و مراجعین قرار دارد.
  • هزینه های پیش بینی شده بصورت تقریبی در زمان دادن وقت به بیمار گفته می شود.
  • خدمات ارائه شده در وبسایت کلینیک موجود می باشد
  • به تمایزها، ارزشها و حقوق افراد احترام گذاشته می شود. برای حفظ شان افراد یونیتهای دندانپزشکی توسط شیلد از یکدیگر تفکیک شده اند.
  • برای تردد معلولین به بخش مشاوره و بخشهای درمانی در طبقه اول تمهیداتی در نظر گرفته شده و سرویس بهداشتی مخصوص برای آنها وجود دارد.
  • مرکز از 8 صبح تا 7 شب و در 6 روز هفته فعال می باشد.به جز جمعه ها
  • ما مشاهده کردیم که فرایند شکایت کاملا واضح بوده و به بیماران اطلاع رسانی شده و فرمهای آن در دسترس مراجعین می باشد.
  • مراقبت صحیح افرادی که از خدمات استفاده می کنند

مراجعین باید درمان ایمن و مناسبی را دریافت کنند که منطبق بر نیازهای آنان بوده و از حقوق آنان محافظت نماید (مصادیق):

  • ما مشاهده کردیم که به افرادی که برای نخستین بار به این کلینیک مراجعه می کنند  یک فرم خوداظهاری در مورد سوابق پزشکی فرد داده می شود. افراد تایید کردند که در زمان مراجعه بعدی در زمینه تغییرات سوابق پزشکی شان از آنها سئوال می شود. ما مشاهده کردیم که این مطالب در پرونده الکترونیکی فرد ثبت می شود.
  • برای انجام درمانهای مختلف رضایتنامه وجود دارد که مورد استفاده قرار می گیرد
  • مردم گفتند هنگام صحبت کردن در اتاق های مشاوره احساس  محرمانگی می کنند.
  • مراجعین گفتد که از درمانهای پیشنهاد شده خوشحال هستند. یکی از مراجعین گفت درمانها بسیار ایمن و حرفه ای است. دیگری گفت: دندانپزشک همواره گزینه های درمانی ممکن را به من می گوید و من قبل از شروع درمان فرصت کافی برای تصمیم گیری دارم.
  • یکی از مراجعین گفت در مورد انواع مختلف مسواکها و روشهای مسواک زدن دندانها به من توضیح داده شده است.
  • دو نفر از متخصصین دندانپزشکی که ما با انها صحبت کردیم از اهمیت اینکه افراد توضیحات گزینه های درمانی را کامل متوجه شده باشند گفتند.
  • مراجعین گفتند مشکلی در گرفتن وقت اورژانسی نداشته اند.
  • در ساعات غیر درمانی تلفن کلینیک پاسخگو می باشد
  • ما مستندات آموزش CPR به کلیه کارکنان جهت کمکهای اولیه و موارد اورژانسی را دیدیم.
  • جعبه کمکهای اولیه و کمکهای اورژانسی در کلیه بخشها موجود و در دسترس می باشد. این جعبه بطور منظم و دوره ای کنترل می شود تا تاریخ آن منقضی نشده باشد.
  • تجهیزات اکسیژن در محل موجود بوده و کارکنان از نحوه استفاده از آن آگاهی دارند
  • برای کلیه ثبتهای الکترونیکی سیستم بک آپ (پشتیبان) وجود دارد.

بهداشت و کنترل عفونت

درمان افراد باید در محیطی تمیز و با حداقل ریسک انتقال عفونت انجام شود  (مصادیق):

  • شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بهداشت و پاکیزگی بطور کامل رعایت می شود. بیماران نیز این امر را تایید کردند.
  • ما شواهدی را مشاهده کردیم که نشان می دهد برنامه های تمیز کردن و نظافت بصورت مکتوب موجود میباشد
  • سیستمهایی جهت کنترل عفونت و کاهش ریسک انتقال عفونت تعبیه شده است.
  • مستندات نشان می دهد در زمینه کنترل عفونت آموزشهای حرفه ای به کارکنان ارائه شده است.
  • سیستم های مربطوطه بطور منظم کنترل شده و به روز می شوند تا احتمال انتقال عفونت را به حداقل برسانند.
  • یک دستورالعمل کنترل عفونت وجود دارد که توصیه هایی برای کارکنان و راهنمایی برای کنترل عفونت می باشد.
  • تسهیلات و امکانات شستشوی دست به مقدار کافی وجود دارد. پوسترهای شستشوی دست در بخشهای درمانی و مشاوهر نصب شده اند
  • ما مشاهده کردیم که کارکنان به دستکشها، پیش بند و محافظ صورت و چشم یکبار مصرف دسترسی دارند. افرادی که از خدمات استفاده می نمایند تایید کردند که در طول درمان کارکنان از این موارد استفاده کرده اند.
  • ما فرایند ضدعفونی کردن تجهیزات دندانپزشکی را بدقت مشاهده کردیم. برای اطمینان از اینکه این تجهیزات آماده ی استفاده مجدد هستند فرایندهای شفاف و مدونی وجود دارد. وسایل در یک محفظه ایمن قرار داده شده بودند. این محفظه به اتاق مجزایی که برای ضدعفونی کردن طراحی شده است برده می شود. تجهیزات شسته شده، در یک سینک دیگر آبکشی شده و سپس آلودگی های بصری کنترل می شوند. زمانیکه تمیزی آن تایید شد بسته بندی شده و در اتوکلاو استریل می شوند. در هر سیکل، برای مشخص کردن اینکه محفظه به دمای مورد نظر رسیده است تست نوار استریپ انجام می شود.  زمانیکه استرلیزه کردن انجام شد، پکها تاریخ نویسی شده و ذخیره می شوند. تاریخ و مهلت استفاده باید روی پک درج شود.
  • ما شواهدی را مشاهده کردیم که نشان می دهد ممیزی های کنترل عفونت به تازگی انجام شده است و زمان ممیزی بعدی مشخص است.
  • ارزیابی ریسک انجام شده و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کنترل ها بطور منظم انجام میشوند.
  • ما مشاهده کردیم محفظه ای برای دور انداختم وسایل عفونی بطور مجزا تهیه شده و قرارداد مناسبی با شهرداری جهت دفع ایمن ضایعات بیمارستانی منعقد گشته است.

ایمنی مراجعین

افراد باید در محیطی ایمن که از سلامتی و رفاه آنان حمایت می کند درمان شوند (مصادیق):

  • ارائه دهنده خدمت گامهایی را انجام می دهد تا اطمینان یابند محیطی مناسب برای درمان فراهم شده است و بخوبی نگهداری می شوند.

12 بخش در کلنیک مورد بررسی وجود دارد، ما برخی از این بخشها را بازدید کردیم و مشاهده کردیم که تمیز هستند و بخوبی نگهداری می شوند.

  • ما مشاهده کردیم که گواهی آتش نشانی به روز بوده و تست وسایل الکترونیکی پرتابل انجام شده است. ما شواهدی را مبنی بر کنترل سالانه  ی ایمنی گاز مشاهده کردیم.
  • محیط بخوبی مدیریت شده و نگهداری می شود.

الزامات مرتبط با کارکنان

افراد باید توسط کارکنانی درمان شوند که مجرب بوده و قادر به انجام کار خود هستند (مصادیق):

  • سیستم جذب و انتخاب مناسبی وجود دارد. ما پرونده 6 نفر از کارکنان را بررسی کردیم پرونده کارکنان شامل موارد تایید هویت، مدارک تحصیلی و آزمایشات پزشکی می باشد.

حمایت کارکنان

کارکنان باید بخوبی آموزش دیده و حمایت شوند و فرصت توسعه وبهبود مهارتهای خود را داشته باشند  (مصادیق):

  • ما پرونده 6 نفر از کارکنان را بررسی کردیم. آنها دوره های کنترل عفونت، کامپیوتر و ... را دیده اند. این آموزشهای به روز هستند.
  • مدیران بطور منظم با کارکنان جلسه داشته و از آنان حمایت می کنند.

ارزیابی و پایش کیفیت خدمات ارائه شده

انجام  مدیریت ریسک و اطمینان از سلامتی، آسایش و ایمنی افرادی که از خدمات استفاده میکنند باید سیستمهای کنترل عفونت وجود داشته باشد (مصادیق):

  • از افرادی که از خدمات استفاده می کنند خواسته می شود نظرات خود را در زمینه مراقبت و درمانی که دریافت می دارند بیان کنند. این کار از طریق فرمهای نظر سنجی و فرم انتقادات و پیشنهادات انجام می شود. ما بازخورد این مطالب را بررسی کردیم و اکثر نظرات مثبت بودند.   
  • ما پوشه ی شکایات را بررسی کرده و مشاهده کردیم که فرایندی مدون برای مدیریت شکایات وجود دارد. این شکایات بررسی شده و در زمان مناسب به نتیجه رسیده اند.
  • سیاستها بطور منظم به روز شده و شواهدی مبنی بر بازبینی مستندات موجود در این زمینه وجود دارد.
  • لطفا در صورتی که از خدمات این مرکز استفاده کرده اید تجربه خودتان را درزیر به اشتراک بگذارید

 

دیدگاه ها

محمدی
1397/07/08
من از سال ۱۳۹۰ با این مرکز آشنا شدم.و از همان سال از زنجان هر کار دندانپزشکی داشته باشم به اینجا مراجعه میکنم بعلت کیفیت کارشون.الان هم با وجود اینکه بچه کوچیک دارم ولی باز مراجعه میکنم. فقط ایکاش یکم هوای افرادی مثل من که از راه دور میان و داشته باشن و کارشون و راه بندازن.خدا قوت
حمیده
1394/03/30
کاش اینقدر از فردیس کرج دوروز نبود. با یه بچه کوچک خیلی سخته
محمد فخرانی
1394/01/30
سلام خوبه ولی فاصله وقتی زیاد
زهرا محمدی
1393/10/10
من پارسال مراجعه کردم واقعا راضیم
هادی
1393/10/10
سلام / این مرکز واقعا از نظر بهداشت در سطح خوبی قرار دارد چون من به این مطلب خیلی حساس هستم نمی دونم صحبتهای بالا صحیح هست یانه ولی مرکز خوبی هست ومن دوباره مراجعه خواهم کرد
مریم
1393/10/06
اگرمیشه درخصوص قیمت وتعرفه مراکز هم توضیح بدید
علی کرمی
1393/10/06
من ماه گذشته دراین مرکز ایمپلنت کردم مرکز خیلی شلوغییه ولی کارشون خوبه

ارسال دیدگاه جدید

سوال از دندانپزشک
پاسخ سوالات شما

سوال از دندانپزشکپاسخ سوالات شما

پنل دندانپزشکان
ارزیابی خطر

پنل دندانپزشکانارزیابی خطر

آخرین سوالات